“Kamratresponsen har blivit en del av skrivprocessen”
Kristoffer Amonsson, lärare i 6-9 på Montessoriskolan Elyseum, berättar om vilka vinster han ser med kamratrespons. (ca 2 min)
“Vi blev så positivt överraskade”
Karin Martinsson och kollegan Emma Karlsson, lärare i 4-6 på Svartedalsskolan, gick STL-utbildningen 2021/2022. Här berättar Karin hur de kommit igång med kamratrespons i den språkutvecklande undervisningen. (ca 2 min)
“Ett arbetssätt som fungerar för alla elever”
Ulrika Toftevall, lärare i åk 1-3 på Talldungeskolan, talar om på vilket sätt STL bidrar till elevernas lärande i hennes klassrum. (ca 2 min).
Vinster med fler läsare än bara läraren?
Cecilia Lind, lärare i 6-9 på Montessoriskolan Elyseum och handledare i STL-utbildningen har skrivit flera inlägg på temat STL i bloggen SpråklIKT. Här är ett inlägg om vinsterna om att skriva för fler mottagare än bara läraren.