Föreläsning med Farhana Borg, Högskolan i Gävle
Eftersom det är svårt att ändra det man lär sig som ung är det betydelsefullt att påbörja utbildning för hållbarhet redan i förskolan. Den här presentationen kommer att redovisa min forskning om förskolebarns kunskaper om och färdigheter i social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet i Sverige, samt betydelsen av pedagogers engagemang för barns lärande om hållbarhet. Några resultat från två pågående skolutvecklingsprojekt kommer också presenteras; dels vad gäller hur pedagogerna konkretiserar det abstrakta konceptet hållbarhet i det vardagliga pedagogiska arbetet, dels hur förskolechefer ser på förskolans arbete med hållbarhet.
Välkomna!
Hållbarhet i förskolan: En översikt av forskningsresultat
Tidigare publicerad på Pedagog Göteborg
När: 2019-05-07 kl. 15:00 - 16:30
Anmäl dig
Arrangör:
Kollegiet för didaktik och barns lärande