Vernissage, troligtvis digital, den 1 juni klockan 12.00-12.45. Invigningen görs av Susanne Rappmann, biskop vid Göteborgs stift, Ahmed Ghanem, imam vid Göteborgs moské och Benjamin Gerber, representant från Judiska församlingen i Göteborg.
|
måndag
|
tisdag
|
onsdag
|
torsdag
|
fredag
|
lördag
|
söndag
|
|---|---|---|---|---|---|---|
|
2 evenemang,
Vernissage, troligtvis digital, den 1 juni klockan 12.00-12.45. Invigningen görs av Susanne Rappmann, biskop vid Göteborgs stift, Ahmed Ghanem, imam vid Göteborgs moské och Benjamin Gerber, representant från Judiska församlingen i Göteborg.
Den här kursen riktar sig mot verksamma förskollärare samt magister/mastersstudenter, med intresse för kvalitets- och utvecklingsfrågor kopplade till förskoleverksamhet. |
0 evenemang,
|
|||||
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
1 evenemang,
-
Det här webbinariet är till för dig som är lärare eller fritidspedagog i årskurs 4-6 och som är nyfiken på att delta i Kodutmaningen under hösten. |
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
0 evenemang,
|
|
0 evenemang,
|
1 evenemang,
-
Kodcentrum erbjuder pedagogledda digitala aktiviteter för elever, lärare och fritidspedagoger som vill komma igång med blockprogrammering i Scratch och delta i Kodutmaningen. |
1 evenemang,
Hur fungerar Hjärntorget? En kort introduktion för dig som är ny användare av lärplattformen där vi bland annat går igenom hur du navigerar i plattformen, kommunicerar med vårdnadshavare, registrerar frånvaro och använder bedöm- ningsfunktionerna. Datum: 18 augusti kl 15.00-16.00 19 augusti kl 15.00-16.00 14 september kl 15.00-16.00 15 september kl 15.00-16.00 |
1 evenemang,
|
1 evenemang,
|
1 evenemang,
|
1 evenemang,
|
|
3 evenemang,
Syftet med Under samma himmel är att utifrån FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna, arbeta långsiktigt mot alla former av förtryck, för ökad förståelse människor emellan och ett bättre klimat på skolorna. Kursen lämpar sig för högstadieskolor som vill bedriva ett medvetet, strukturerat och kvalitativt värdegrundsarbete.
-
Har du en bra idé om praktiknära forskning inom förskola eller skola? Nu kan du som lärare, förskollärare eller rektor i Göteborgs Stad åter söka pengar för praktiknära forskning. Steg ett består av en skiss där du på två sidor beskriver din forskningsidé. Skissen ska vara inlämnad senast 17 september 2021. Information om ULF, och […] |
2 evenemang,
|
3 evenemang,
-
Ett digitalt escape room använder samma koncept som fysiska escape rooms eller som i teveprogrammet Fångarna på fortet, men i stället för att få upp ett lås, kommer eleverna att ange koder som leder dem vidare för att låsa upp nästa rum. Vi visar hur du med hjälp av Google Formulär och Google sites enkelt […] |
2 evenemang,
|
2 evenemang,
|
2 evenemang,
|
2 evenemang,
|
|
2 evenemang,
|
4 evenemang,
Från 21 augusti till 18 september förvandlas Växthuset i Trädgårdsföreningen återigen till en spännande aktivitetsarena. Denna gång primärt för barn i åldrarna 6-9 år. Park- och naturförvaltningen och Botaniska trädgården går samman med andra naturälskande aktörer och erbjuder både bokningsbara skollektioner på temat biologisk mångfald och genomför aktiviteter för alla barn på eftermiddagarna. I växthuset vill vi lära barnen om biologisk mångfald och varför det är viktigt att ta hand om vår natur och djuren oavsett storlek. Vi hoppas på att kunna inspirera barnen och locka fram en nyfikenhet på naturens fantastiska och viktiga mångfald.
-
Ska du hålla digitala utvecklingssamtal och är osäker på hur du använder dig av Google Meet? Här kan du få tips på hur du skapar bra videomöten med vårdnadshavare. I utbildningen får du konkreta förslag på hur du kan bjuda in, schemalägga, skapa struktur och styra dina möten så att de känns trygga, engagerande och […] |
4 evenemang,
-
Möter du vuxna personer med flerfunktionsnedsättning? Vill du förbättra kommunikation, samspel, aktivitet och delaktighet i kontakten med denna målgrupp? ”Vi är med!” är ett projekt som pågått under 2018-2021 och har drivits av Nationellt kompetenscentrum anhöriga, Sveriges Arbetsterapeuter, Sahlgrenska Universitetssjukhuset och DART. |
Genom att dela med oss av våra lärdomar kan vi bygga en kollektiv kunskapsbank som vi använder för att utveckla vårt lärande och skapa bättre undervisning för barn och elever.