Just nu: Kort kö för att få en mattementor för högstadieelever
Vad de gör på träffarna beror på vad gruppen vill. Alla är välkomna oavsett ambitioner och kunskapsnivå. Gemensamt för de flesta brukar vara att vilja gå på djupet med matten, lära sig förstå varför den fungerar som den gör, och få ställa frågor som läraren i skolan inte hinner med.
Vad gör en mentorsgrupp?
Du och upp till 4 andra elever träffar en mentor och får vägledning i matte. Träffarna sker veckovis i mentorns skolmiljö. Exakt vilken tid och dag bestämmer ni tillsammans i gruppen. Det är helt gratis!
Vad ni gör på träffarna beror på vad du och din grupp vill. Alla är välkomna oavsett ambitioner och kunskapsnivå. Gemensamt för de flesta brukar vara att vilja gå på djupet med matten, lära sig förstå varför den fungerar som den gör, och få ställa frågor som läraren i skolan inte hinner med. Det fria upplägget betyder också att du som adept har ansvar för att komma på träffarna, samt ge förslag på vad du vill göra och hur du lär dig bäst.
Ansökan
Du ansöker genom respektive anmälningsformulär längre ner, och hamnar då i en kö för att få en mentor. När du fått en mentor blir du kontaktad av denne för att boka en första träff.
När du anmäler dig förbinder du dig att komma på träffarna. Om du upprepade gånger uteblir eller inte svarar när din mentor kontaktar dig förlorar du din plats. Om du inte längre vill vara med när din mentor kontaktar dig, svara och meddela det så att mentorn vet. Glöm inte heller att meddela din mentor om du t.ex. blir sjuk eller får andra förhinder. Om du ångrar dig innan du fått din mentor eller har några frågor, tveka inte att kontakta oss.
Går du på gymnasiet?
Studerar du matematik på gymnasienivå, tekniskt basår eller motsvarande så har du möjlighet att gå med i en mentorsgrupp. Du träffar då en mentor, tillsammans med några andra som studerar liknande matematik, 2 timmar en gång i veckan på Chalmers eller Göteborgs universitet.
Just nu: Kort kö för att få en mattementor för högstadieelever
Arrangör:
Den ideella föreningen Intize
Vi lär oss tillsammans
Genom att dela med oss av våra lärdomar kan vi bygga en kollektiv kunskapsbank som vi använder för att utveckla vårt lärande och skapa bättre undervisning för barn och elever.