Laddar Evenemang

Informationsträffar om forskarskolan CUL

När: 2022-01-25 - 2022-02-03
Var: Online via Zoom,
Hitta hit

Är du intresserad av att söka till forskarskolan vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, Göteborgs universitet? Under vecka 5, från måndag 31 januari till torsdag 3 februari, kommer vi att hålla en serie presentationer som introducerar forskarskolan och dess olika inriktningar. Presentationerna är öppna för allmänheten och hålls via Zoom.

31 januari

18.00 Allmän introduktion till CUL med föreståndare Jonas Emanuelsson, doktorandrepresentant med flera: gu-se.zoom.us/j/65691901336

19.15 Presentation av Konstnärliga fakulteten och forskarämnet Estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildningsvetenskap, professor Tarja Karlsson Häikiö: gu-se.zoom.us/j/4064570101

1 februari

18.00 Presentation av Samhällsvetenskapliga fakulteten och forskarämnet Samhällsvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning, docent Cecilia Hansen Löfstrand: gu-se.zoom.us/j/69018467138?pwd=VU4wZlhGRkF4Nk9BT29TRDJUQnhjUT09

19.15 Presentation av Utbildningsvetenskapliga fakulteten och forskarämnena Barn- och ungdomsvetenskap, Idrottsvetenskap, Kostvetenskap, Pedagogiskt arbete och Ämnesdidaktik med inriktningar, professor Christel Larsson: gu-se.zoom.us/j/69922948413?pwd=V0YyVmNsNk9UZEZjRjdkekx3OWFEZz09

2 februari

18.00 Presentation av IT-fakulteten och forskarämnet Tillämpad informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap, professor Johan Lundin: gu-se.zoom.us/my/jalundin

3 februari

18.00 Presentation av Naturvetenskapliga fakulteten och forskarämnet Matematik/naturvetenskap, inriktning utbildningsvetenskap, lektor Ingela Bursjöö: gu-se.zoom.us/j/62105537970

Eventuella frågor om tillfällena ställs till handläggare Hjalmar Falk, hjalmar.falk@gu.se

Informationsträffar om forskarskolan CUL

När: 2022-01-25 - 2022-02-03
Var: Online via Zoom,

Arrangör:

Göteborgs universitet

Arrangör:

Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning

Vi lär oss tillsammans

Genom att dela med oss av våra lärdomar kan vi bygga en kollektiv kunskapsbank som vi använder för att utveckla vårt lärande och skapa bättre undervisning för barn och elever.