Förskoleklass: Samspel kring nyanlända elevers språkande
Inom Göteborg
0kr
Övriga kommuner
400kr
Hur kan samspelet runt nyanlända elevers språkande se ut och vilka förutsättningar och villkor råder för detta samspel? Hur kan förskoleklassen bli bättre på att ta emot dem?
Fil dr Susanne Duek vid Karlstad universitet presenterar resultaten i sin doktorsavhandling som publicerades i februari 2017. Under eftermiddagen diskuterar vi mottagande av nyanlända elever i förskola och tidiga skolår. Dels genom en presentation av Dueks forskningsresultat, dels en generell genomgång av vad forskningen säger. Vi diskuterar också detta utifrån förskoleklassens förutsättningar.
Förskoleklass: Samspel kring nyanlända elevers språkande
Arrangör:
Annika Andreasson
Arrangör:
Bente Tuff
Vi lär oss tillsammans
Genom att dela med oss av våra lärdomar kan vi bygga en kollektiv kunskapsbank som vi använder för att utveckla vårt lärande och skapa bättre undervisning för barn och elever.